- активізувати процеси мислення;
- створювати інтерес до предметів природничого циклу;
- розвивати увагу і пам’ять;
- поєднувати інноваційні і традиційні засоби навчання;
- розвивати вміння і навички працювати у колективі;
- використовувати різноманітні джерела інформації;
- покращувати фізичний стан здоров’я дітей, збільшувати рухову активність учнів.
Спочатку назва «квест» (англ. quest) використовувалася в назві комп'ютерних ігор, розроблених компанією Sierra On-Line: King's Quest, Space Quest, Police Quest. Пізніше квестом почали називати активні екстремальні та інтелектуальні ігри. У 1995 році модель веб-квесту була представлена викладачем університету Сан-Дієго Берні Доджем як метод для найбільш вдалого використання Інтернету на уроках. Ним було виділено 12 видів завдань для веб-квестів: переказ, планування та проектування, самопізнання, компіляція, творче завдання, аналітична задача, детектив, головоломка, таємнича історія, досягнення консенсусу, оцінка, журналістське розслідування, переконання, наукові дослідження.За джерелами Вікіпедії, квест (від англ. quest – пошук, пошук щастя / знання / істини, пошук пригод) – інтелектуальне змагання з елементами рольової гри, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими учасниками.
Для підготовки квесту необхідно дотримуватися таких складових:
- Організаційний етап: визначення місця проведення, часових рамок, учасників, скласти сценарій
- Завдання повинні бути оригінальними і цікавими
- Визначення складу команди
- Окреслення завдань для учасників і їх кінцевий результат
- Список джерел для повторення, які є необхідними для виконання завдань
- Інструктаж учнів перед проходженням завдань
- Бали за кожне виконане завдання (критерії оцінювання)
- Медогляд, якщо будуть фізичні навантаження ( завдання на швидкість або силові вправи)
- Результат квесту ( досвід набутий учнями)
При використанні квесту, як методу стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів засобами ігрової діяльності школярі шукають оригінальні рішення. Під час гри команди вирішують логічні завдання шляхом підказок і пошуку рішень у нестандартних ситуаціях. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала завдання швидше за інших.
При використанні дидактичних ігор як методу навчання, застосовую окремі прийоми при проведенні квесту: головоломки, ребуси, «крокодил», анаграми, викреслення зайвого, шифрування, збирання предметів, створення за зразком, представлення за обмежений час результатів дослідницької роботи у вигляді виступу, презентації, стінгазети, брошури, запитання-відповіді, розв’язування задач, «ключове слово», складання пазлів.
Варіантом квест-діяльності є веб-квест, який, використовуючи інформаційні ресурси Інтернет та інтегруючи їх у навчальний процес, допомагає ефективно формувати цілий ряд компетенцій: соціальних, навчальних, комунікативних, інформаційних.
Веб-квест представляє собою досить не простий пошук інформації в мережі. Учасники веб-квесту вчаться використовувати інформаційний простір Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності. Оскільки діти цікавляться всім незвичайним, яскравим, то неординарність завдань дає змогу переключити увагу, змінити хід думок, учень починає мислити не тільки логічно, а й абстрактно, творчо, що, в свою чергу, сприяє розвитку вищих форм мислення.
Застосування такого методу змінює процес засвоєння нових знань. Діти мають можливість більше спілкуватися, висловлювати власну думку, у них розвивається вміння не тільки працювати самостійно, а й у команді.
Вважаю, що система роботи з використанням квестів формує пізнавальний інтерес до вивчення будь-якого предмета.
Розвиток логічного мислення, пам’яті, уваги, уяви, спостережливості, інформативних вмінь підвищує загальний рівень розвиненості школяра. Ким би не збирався стати учень, який фах не обрав би, йому потрібно правильно і швидко міркувати, діяти організовано, враховуючи обставини і наявні ресурси. Впевнена, що той вчитель, який спробує створити та провести хоча б один квест з учнями, одразу побачить у своїх вихованцях позитивні зміни.
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fnaurok.com.ua%2Fkonspekt-biologichnogo-kvestu-na-temu-vpiznay-pokrivi-tila-tvarin-prezentaciya-179341.html&psig=AOvVaw3hL9xh-dxf2o49wHwk_f94&ust=1642945610141000&source=images&cd=vfe&ved=0CAsQjRxqFwoTCODRsr6_xfUCFQAAAAAdAAAAABAU
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fvseosvita.ua%2Flibrary%2Fekologicnij-kvest-den-zustrici-ptahiv-208617.html&psig=AOvVaw3hL9xh-dxf2o49wHwk_f94&ust=1642945610141000&source=images&cd=vfe&ved=0CAsQjRxqFwoTCODRsr6_xfUCFQAAAAAdAAAAABAg
Немає коментарів:
Дописати коментар